Článok

Leto plné radosti

     V čase od 2.7 - 8. 7. 2016 sa uskutočnil už tradičný Letný tábor na Homôlke. Tábora sa zúčastnilo 49 detí vo veku 6-16 rokov.

Pri našej činnosti sa snažíme napĺňať  v najväčšej možnej miere v rámci možností ciele programu PODPORA témach, ktoré sú určené ako prioritné.

Pri zostavovaní programu na tohtoročný  Detského letný tábor, sme vychádzali z cieľov PODPORA v hlavných témach, ktorými sú:

- princíp dobrovoľníctva: viacero rokov mladí dobrovoľní animátori v našom tábore pracujú bez nároku na honorár,  za cenu ubytovania a stravy

- platforma participácie - spolupráca s inými organizáciami, hlavne samosprávou, snažíme sa, aby sa náš tábor ako aj ostatné aktivity ZK IMA niesli aj pod zastrešením samosprávy nášho mesta, v minulosti sa mesto spolupodieľalo aj na zabezpečení rôznych drobných predmetových darov pre deti v tábore

-  podpora a pomoc pri  integrácii:  takmer každý rok sú účastníkmi tábora aj deti s telesným a zdravotným postihnutím, resp. deti zo sociálne znevýhodneného rodinného prostredia

Pre deti sa snažíme napĺňať základnú metodiku PODPORY a tou je predovšetkým poskytnutie a vytvorenie možností  zážitkovou formou sa naučiť porozumieť sebe, svojmu okoliu, prepájať poznatky z učenia s reálnymi skúsenosťami v živote, snaha pomáhať si v náročných situáciách, schopnosť niesť rozhodnutie a prijať zaň zodpovednosť vo vzťahu k sebe, ale aj vo vzťahu k ľuďom, za ktorých som rozhodnutie spravil, snažiť sa podporiť svojím vstupom dobré myšlienky a rešpektovať názor a  myšlienky aj ostatných členov komunity, aj keď s nimi osobne nesúhlasím.

 

V rámcic táborových aktivít sa snažíme o  všestranný rozvoj mladých ľudí, ktorí dokážu myslieť samostatne, aktívne a zodpovedne, s cieľom, podporiť  ich rôznymi aktivitami a činnosťami:

-  podporovať rozvíjanie  sociálnych a komunikatívnych kompetencií, kooperáciu, empatiu  v skupine: rozhovory o sebe, priateľoch, vzťahoch, skúsenostiach

- podporovať rozvíjanie kreatívneho myslenia a estetického cítenia:  kreatívne a originálne  maľovanie tričiek farbami

- rozvíjať drobnú motoriku a kreativitu:  výroba náhrdelníkov, a iných drobných darčekových predmetov

- eliminovať pasívny spôsob života: Salsa latino tance s tanečníčkami Dagmar a Táňou zo Šale

                                                

- podporovať zdravý životný štýl pohybovými aktivitami a zdravou životosprávou: , športová aktivity, tanečný maratón ZUMBY s lektorkou  Alicou z Bratislavy

- zdokonaľovať spoluprácu a kooperáciu v rámci obce a regiónu: poznanie blízkeho okolia, jeho histórie, dedičstvo,  Bojnický zámok a večerné strašidlá

- zvyšovať environmentálne a ekologické myslenie: stavanie a dekorácia z prírodnín a prírodných materiálov, poznávanie stromov, rastlín, zvierat v aktuálnom biotope

                                                    

- začleňovať mladých ľudí zo sociálne znevýhodneného prostredia do skupín, podporovať empatické cítenie k zdravotne znevýhodneným a starším ľuďom,

- plánovite a systematický rozvíjať individuálne schopnosti a manipulačné zručnosti: realizácia salónov krásy, relaxu, masáží, snaha zaujať a získať zákazníka svojimi službami

- rozvíjať schopnosť pracovať v tíme a niesť zodpovednosť: aktivity zamerané na ponuky tvorivých dielní a výrobkov pre ostatných členov tábora

- poskytovať priestor na nové zážitky: schopnosť poskytnúť pomoc a podporu deťom, ktoré nemajú vytvorené ideálne podmienky na  bezstarostné detstvo, darovanie hračiek,  šatstva, pomôcok do školy

- vzájomná výmena skúseností a poznatkov: prebiehala formou rozhovoru po skončení každej aktivity

- podpora sebarealizácie: schopnosť sebaprezentácie a zistenie svojej "hodnoty" na trhu, schopnosť oslovovať druhých s nápadmi a myšlienkami

 

Samozrejme, že všetky tieto aktivity by nebolo možné zrealizovať bez ľudí, ktorí stále veria, že medzi ľuďmi panuje potreba kontaktov, pomoci a vzájomnej podpory a porozumenia.

 

Vrátiť sa späť